Minden ami a P70-ről tudható..

Minden ami a P70-ről tudható..

Következzen az első, Magyarországon töltött nap...

(A mai poszt nem túl hosszú, de tanulságos lesz!)

2014. október 29. - AWZP70

          Furán hangzik az a szó, hogy "kezdet". Egy bevezetésnek is tartalmas, de lényegre törő, felfutó szövegegységnek kellene lennie... Voltak/voltatok már olyan helyzetben, hogy fogalmatok se volt, hogyan kezdjétek el azt a tevékenységet, dolgot, amit szeretnétek véghez vinni? Olyan "Deja Vu" érzésem van, hogy voltam már így... Annyi, de annyi dologban előjön ez a szituáció, amikor fogalmam sincs, hogy is kezdjem el bevezetni, felfuttatni a sztorit, vagy éppen nekikezdeni egy olyan tevékenységnek, melyet nagyon szeretnék, viszont vegyük példának, amikor felnéznék az ég felé, és az arcomba kapok rengeteg vizet (erősen jéghideg vizet), nos, hát szó szerint úgy éreztem magam 2014.01.19-én...

         Eldöntöttem, hogy ez a bejegyzés ma nem lesz hosszú, viszont az aznapi "érzéseimet" nem csak szavakban, hanem mondatokban is közzé teszem. 2014.01.19-én egy kevésbé hideg, téli napra ébredtem. A tudat, hogy egy közel 60 éves öreg (egyenlőre kerülném az Oldtimer kifejezetést...) jármű tulajdonosa lettem az előző napon, fura gondolatokat ébresztett bennem. Mivel a vizsgaidőszak keményen tombolt, lazításnak nem igazán volt helye a napi feladataim között. Mégis a kíváncsiság erősen hatott rám, hogy márpedig ma este úgy kell lefeküdnöm, hogy a kitűzött napi feladataimat teljesítsem. Talán érdemesebb lenne pár pontban felsorolást tennem:

  1. Magamhoz térés a reggel folyamán, végül is az előző nap utazása nyomot, és fáradtságot hagyott bennem...
  2. Elgondolkozás, hogy tulajdonképpen a tegnapi reakciók nem véletlenül néztek szembe az arcommal... Azok a személyek, akik látták az autót, okkal feltételezték, mi is került le előző éjszaka a szállítókocsi belsejéből?! Trabant emblémás autó, amit nem Trabantnak hívnak? "Hogyisvanez"?
  3. Lelkesen, viszont elkeseredetten keresve, nem találtam előző nap az alvázszámot. Vajon sikerrel járok ma? (Szándékosan váltok igeidőt...)
  4. A leolvasott motorszám nagyon fura... Vajon megfejtem, miért?
  5. Ha már egy komplett autó ütötte a markomat, át is nézném, a teljesen ismeretlen "világban" felfedezek pár ismerős alkatrészt?
  6. A maradék 0 percben azon a napon illene a pár nappal később esedékes szóbeli és írásbeli vizsgára felkészülnöm...

Röviden, lényegre törően... Kinyitottam a garázsajtót, és szembe álltam a P70-el.... Fogalmam sem volt, hol kezdjem, mit jegyzeteljek, mit is nézzek, egyszerűen csak bámultam. Ha nem keresek rá kifejezetten a "P70 Kombi" kulcsszavakra, sohasem fogom tudni, vagy látni, mivel is állok szemben... Mivel a műhely és az a garázs, ahol ideiglenesen helyet kaptunk, máshol volt, így pár szerszámmal, a jó öreg féktisztítóval, rongyokkal felszerelkezve léptem az autó elé. Ahogy ez megtörtént, mint kezdő veterános, arra gondoltam, hogy jó lenne dokumentálni az ittléte első pillanatait. Meg is mutatnám ezt a pár képet:

20140119_135653_.jpg

1. kép: Természetesen nem bírtam ki, hogy az eredeti homlokfalat ne rakjam az autó elé. Ezenkívül mást nem csináltam, nem nyúltam semmihez!

20140119_142817_.jpg

2. kép: Ne csak elölről, hátulról is készüljön egy fotó. Már akkor sejthető volt, hogy a típusidegen dolgok még meglepetést okozhatnak...

20140119_142824_.jpg

3. kép: Ami biztosan eredeti, és nem cserélt, vagy házilagos barkács.. A tető! Igen, jól látjátok/látja, nem duroplast tetejű volt!!!

20140119_135718_.jpg

4. kép: Súlyos hibák itt is vannak, de a homlokfal látványa igazán elrontja a képet. Az apróságokról ne is beszéljünk, de legalább vannak "típustiszta" alkatrészek is!!!

20140119_140428_.jpg

5. kép: Igen, látható... És igen, nagy a baj... (Az utolsó 2 számjegy eltüntetéséért elnézést kérek, ez egy nyilvános blog..)

          Úgy gondolom, az elmúlt 5 kép egy gyűjtő, vagy egy hozzáértő szemében a komplett lemondást jelentené, egy laikusnak legalább reményt,hogy nem adott ki pénzt feleslegesen...Én meg egy kegyetlenül naív vásárló voltam. Na jó, nem temetem el magam, de sok mindent máshogy, másképp tennék, viszont hogy is gondolhattam volna, hogy "kevés" (kinek mi...) pénzért egy jó restaurálási alapú autót kapok? 

Röviden a hibák (melyre igyekszem emlékezni az akkori észjárásommal, nagyon kevés típusismerettel, melyet csak pár képből merítettem):

- A homlokfal nem stimmel, ez nem meglepetés, legalább ott az eredeti!

- Irányjelző búrák. "Tudod, teeee, hátazacsúcsosabb, figyeljééé erree!!!" --> Figyeltem,tehát a búrák púpos Wartburgról származnak.

- Hol van a tető? Csak nem elfújta a szél? De hiszen a púpos kombiknál fém szokott lenni, a limuzinoknál pedig duroplast.. Itt miért nincs egyik sem? Tán prototípus? (Nem röhög, együtt érez...)

- Hátsó lámpabúrák: Ilyet már láttam Wartburgon és Barkason... Talán rakhatták P70-re? Nem rakták! ("ülj le egyes...")

- A tető megrogyva, ez biztosan fejvakarást fog okozni...Fa elemekről ne is beszéljünk, erre szakembert találni újabb kihívás lesz...

- Motorháztető embléma..?! Hiszen ez AWZ P70, a Trabant elődje. Vajon ki rakhatott rá ilyen emblémát, és miért? Estére kiderült, a később gyártott gépek már ilyen emblémával jöttek ki 1958.05.01-től...

OKÉ! Megoldást találok majd rá, előttem van jó esetben sok-sok év, majdcsak.. Na de nem szabad elfelejteni az alvázszám és a motorszám körüli kérdőjeleket...

          Félig-meddig átfagyva, de hazaugrottam egy kis feltöltődésre... Az ebéd közben is csak az autón járt a fejem. A Google segítségével két P70 tulajdonos telefonszámát feljegyeztem, majd az autóhoz érve felhívtam őket. Neveket nem mondanék, és úgy gondolom, utalni sem szabad a személyükre. Sok kérdés hangzott el, főleg az alvázszámmal kapcsolatban... Végül is nem sikerült megtalálnom az alvázszámot, mégpedig az első rugótartó helyén... Jött az ötlet, az alvázszám helyét (a frissen csiszolt felületet) a legparasztosabb módon fedezném fel, festékkel kentem be a felületet. Bízva abban, hogy a felületet a festék kitölti, és hátha megpillanthatom az alvázszámot. Eközben a motorszámmal nem is foglalkoztam, mondhatni nem is érdekelt. 

20140126_145829_.jpg

6. kép: Az első laprugótartó, és a képzeletbeli alvázszám. Azért egy jóváhagyási jel csak feltűnik benne, de itt bizony alvázszám sohasem volt...

Meg voltam őrülve, hogy van egy autóm, és nincs azonosítója! Közben újra átfagytam, így gyorsan készítettem a belső térről is egy fotót, majd bezártam az ajtót, és a következő nap teendőit írtam össze... Emelő, kerékkulcsok, egy tekercs csiszolópapír (hiszen volt mit csiszolnom és tisztítanom az alvázkeret elején), stb. Idő közben lemerült a telefonom, és a zseblámpám is (áram pedig nem volt a garázsban), így az egyik szaki által adott tippnek már nem sikerült utánanéznem. (Eközben este a magyar P70 honlapon találkoztam az információval!!!)

20140119_142806_.jpg

7. kép: A belső tér. Lesz itt is mit elemezni..

          Már akkor sejtettem, hogy biztosan elkerülte a figyelmemet az alvázszám, és biztosan a motortérben van, csak én vagyok vak. Feladatok összeírva, úgyhogy a következő nap észrevételeit a következő bejegyzésemben le is fogom írni... Elöljáróban annyit, hogy az alvázszámot megtaláltam aznap, és sokat segített az egyik P70 szaki azzal, hogy gondolt a lehetetlenre, ami mégis előfordulhatott az esetemben...

u.i. Ma sem sikerült lényegre törően fogalmaznom, hiába a képek, lapozni kell lefelé.. Jó olvasást!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://awz-p70.blog.hu/api/trackback/id/tr616842151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása